cursors

Hampa

Assalamualaikum 

Daripada garisan penamat aku mula melangkah aku terus melangkah dan melangkah aku berusaha dengan sekuat hati dengan latihan yang aku lalui sebelum ini aku yakin aku boleh sampai ke garisan penamat dengan jayanya akan tetapi Allah Maha mengetahui semasa kaki ku melangkah dan hampir ke garisan penamat tiba-tiba aku terjatuh tersungkur,aku tidak dapat meneruskan larian ku hampa,lulur semua impianku ingin melangkah maju kehadapan.

Aku telah berusaha bersungguh-sungguh demi mencapai impian ku ke garisan penamat hari demi hari aku berusaha dan berdoa.Tetapi Allah maha mengetahui dan Allah la perancang terhebat.Dan ketika ini aku merasakan sungguh hampa.

Cuba untuk kuatkan semangat untuk hari mendatang.Disaat ini aku terasa ingin menangis sekuat hati.Menangis sahaja tidak berguna semuanya sudah ditakdirkan.Aku gagal untuk grade on time ye aku gagal.Aku malu dengan kedua ibubapa ku.Aku telah mengecewakan mereka.

Aku telah berusaha bersungguh-sungguh tapi apakan daya takdir telah menetukan aku begini.Aku tidak salahkan takdir mungkin Allah Maha Mengetahui dan Sesungguhnya dia Perancag Terhebat di Alam Semesta.Ya Alllah kau kuatkan lah semangat aku untuk meneruskan perjaungan ku.Meskipun aku sedikit ketinggalan tidak mengapa,aku redha.


Kata-kata semangat ini sedikit sebanyak menenangkan aku .....


                               Photo: Hanya Allah je yang tahu apa yang terbaik untuk kita... Mungkin allah ada perancangan yang lebih hebat dari kita.Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui

2 comments:

Mr.Superman said...

sejak bila bella abg belajar untuk mengalah? selagi ada daya,ada nyawa,selagi tu jgn pernah putus asa. Allah tak akan menguji bella kalau tidak kne dgn daya bella. anggap itu sbg perancangan yg terbaik dr Allah untuk bella jadi seorang yg hebat in future. semoga kuat ye dik. Amin ya Robb..

bella hamzah said...


terima kasih abg superman.Bella tak mengalah abg.Bella cuba bangkit.Sekarang bella dah boleh terima keadaan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...