cursors

Budak yang tak suka minum air suam kini sudah Berubah

Dulu adalah seorang budak ni bukan main liat lagi nak minum air suam.walaupun dia ni suka baca mengenai bab2 kesihatan dan dia juga tau yang minum air suam ni elok dari segi kesihatan dan juga kecantikan.tapi dia ni memang susah la cite dia nak minum air suam.x kira la kat rumah ke or kat luar air manis or air berais jugak yang di cari haish teruk betul budak tu kan.sebenarnya budak tu adalah bella sendiri hahahaha teruk an,.. kutuk diri sendiri.sebenarnya bella ni memang dari kecik lagi memang x suka minum air suam. x tau nape elergik :p passst erm kalo kat uma tu mama bagi masa makan bagi air suam.pastu masuk dapur pegi buat air kordial perisa oren.hahaha

bella selalu gak la pikir sampai bila nak minum air manis je.. masa muda ni memang la tak de effecct bila da tua nanti kene penyakit kencing manis baru tau.kencing manis ni sangat bahaya.Silap haribulan kene potong kaki.haish sangat scaryyyyyyyy
scaryyy minx jauhla...


nak dijadikan cerita bella sem ni kat uitm ade dua rumah.rumah sewa and hostel tamak haloba sungguh! haha .tapi bella tak dapat hostel, just tumpang rumah membe 2 hari dalam seminggu.Bukan ape kelas bella tak  sama dengan housemate rumah sewa bella.Contoh macam harini bella ade kelas pagi pukul 8 pagi member bella pulak kelas pukol 10 takkan la nak kejut diorang yang enak dibuai mimpi semata2 nak hanta ke kelas lagipon jarak rumah ke kelas kitorg adalah dalam 20 minit jugak la... so daripada aku menyusahkan orang lebih baik aku cari alternatif lain yang tak menyusahkan orang .Lagipon family bella memang dari kecik ajar berdikari dan jangan menyusahkan orang lain.Ha tengok da melalut da dush2..sila lempang laju2.

sebenarnya cerita bella stay hostel ade kaitan dengan air.So nak diajdikan cerita masa bella duduk kat hostel. housemate bella takde heater,bella pon takde heater so bella pikir takkan tiap2 kali haus nak beli air?so bella pon decide beli air mineral yang besar punya.before ni xpenah beli sekali beli perh murah giler.kalo korang biasa beli air mineral yang kecik tu rm1 kan?yang besar ni harga dia rm1.50 sen je.untung2 beli yang besar.

botol besar jenama ni harga dia rm 1.50 yang kecik rm 1 mana lagi berbaloi?
heheheh


so bila nak pegi beli makanan bella selaluya bella akan terus g beli air manis macam milo ais la,teh o,or air oren la.Tapi bila da beli air mineral besar hasrat nak beli air manis tetiba hilang sebab da beli air mineral pastu beli air manis lagi.nanti air mineral jadi perhiasan tak minum kan membazir.So conclusion dia,dia mematikan hasrat bella nak beli air manis dan berusaha nak habiskan air nineral botol besar.so lepas ni bella akanbeli air botol besar banyak2.Lepas tu dengan kuasa tuhan bella sekarang ni da benci nak makan bende2 manis.kalo rase manis.tah la dia automatik sikit bella da xnak makan sebab manis.beli roti yang manis pon bella da rase yurkk macam ehhhh manisnya terus x makan da roti tu.Sebab manis sngat alhamdulillah lepas penyakit kencing manis...


so sapesape yang rase2 liat jugak macam bella try la buat camni :)

1 comment:

awatiffaziz said...

OMG...scarry lah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...