cursors

siapa kate gemuk tu tak cantik?

Actually aku tertarik nak buat entry ni walaupon aku tak penah merasai pengalaman menjadi gemuk,actually aku tak suka sangat guna perkataan gemuk.. i know how orang gemuk feel bila dorg dipanggil gemuk eventhough dia tau dia memang gemuk... faham x ayt bella??huhu sori kalo ayat terabut so bella akan tukar word gemuk kepada cubby so dia nampak cute :)

.Tadi aku ade pergi blog walking ke salah satu blog dimana tuan punya blog menyatakan dirinya dah gemuk.bila aku tengok gambar dia bagi aku de la gemuk sangat just cubby sikit... tapi ape yang aku proud kat dia dia seorang yang positif thinking dimana orang gemuk pon bole jadi cantik kalo dia pandai bergaya!




aku setuju sangat dengan statement dia becoz dulu aku pon ade kawan macam tu jugak.dia bole cubby tapi dia bergaya at the same time dia sangat confident.aku pon sendiri jeles kat dia sebab dengan confident dia dia bawak diri dia yang sebenar aku yang tak cubby ni pon jeles!.kekadang kalo korang perasan la ade setengah orang yang sekali panadang takla cantik tapi bila dia confident kecantikan dia tu terserlah secara  semulajadi.Yang paling penting seseorang yang bebadan cubby ni jangan la berasa gemuk tu tak cantik.cuba jadikan wanita2 gemuk zaman kini yang berjaya.Tentu mereka penah merasa keperitan pada masa dahulu..

So kepada mereka  yang berbadan cubby ni kene dapatkan info2 tentang cara berfesyen bagi yang berbadan gempal.Bella tengok sekarang banyakla majalah2 fesyen sekarang yang care fesyen untuk orang yamg berbadan gempal. contohnya majalah Remaja,Dara dan banyak lagi la...


Antara tips2 yang bella yang bole share mengenai fesyen yang sesuai untuk mereka yang berbadan gempal:


Bagi mereka yang berbadan agak gempal saya sarankan anda memakai pakaian yang tidak terlalu ketat di bahagian atas. Tujuannya untuk melindungi bentuk tubuh supaya tidak terlalu jelas.
Pemilihan kain pula sebaiknya jenis material yang tidak berkilau dan terlalu lembut kerana ia akan menonjolkan lagi bentuk badan anda.

ramai orang kata yang badan gempal ni sesuai pakai baju berwarna hitam tapi takkan la asyik nak pakai hitam je kan so pilihan warna lembut atau pastel bahagian atas (baju) sesuai untuk anda kenakan jika ingin keluar beriadah atau ketika menghadiri majlis kasual.

Manakala pilihan warna ceria sebaik-baiknya dipakai untuk ke majlis lebih formal dan padanan untuk kedua-dua pilihan baju berkenaan adalah sebaik-baiknya di dalam warna gelap seperti hitam dan coklat tua.

dan yang terakhir elakkan pakai baju yang berjalur lebar.Sebaliknya mengenakan baju yang bergaris  menegak.Begitu jugak pemilihan baju kurung elakkan memilih baju kurung berbunga besar pilih yang berbunga kecil ok?

sekian....

4 comments:

LaLa mhdnor said...

Lala pon gemuk,hehehe
ad gak org ngejek, tp wat ta kesah jer...

Anonymous said...

myra pon cubby..
tp myra tkut nk brgaya

bella hamzah said...

lala pedulikan dorg tu... gemuk itu cute :) lagpon x salah kan kalo kiter gemuk.. a kacau org lgsg!

bella hamzah said...

myra huhuhuh tu yg kiter nk .. cubby tp jadi diri sendiri and x takut nk bergaa..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...