cursors

Think about future

Tajuk cam gempak kan.hehehe tapi itulah yang bella cuba nak sampaikan.Aku sekarang kene berfikiran seperti orang dewasa kene fikir masa depan aku dari sekarang,aku da 20(muda lagi kot) :p tapi muda kau tu sekejap je,bila fikir balik rasa macam semalam je aku masuk sekolah menengah,rasa macam semalam je aku masuk sem satu dan sekarang aku bukan lagi bermimpi. Hello world !aku dah nak last semester sem 6 diploma!!rasa cam taka sabar nak grade mesti rasa lega sikit.



Arggghhh ok sekarang ni aku kene fikir aku kene struggle untuk perjuangan terakhir  sebagai pelajar diploma,perjuangan aku masih jauh lagi, aku nak tunaikan permintaan ayah aku untuk menyambung di peringkat ijazah katanya diploma sekarang tak laku, aku sebenarnya da malas nak belajar,aku bukanla pelajar yang pandai,dapat 3 pointer jauh sekali kawan-kawan ku dapat 3 pointer kadang-kadang tak bersyukur tapi diorang penah ke fikir perasaan aku?? yang tak penah dapat ni... nak kata aku ni berfoya-foya jauh sekali aku ni boleh dikatakan seorang yang pendiam dan agak skema.aku berusaha tapi mungkin bukan rezeki aku aku mungkin tuhan nak uji aku.

Bila aku meminta pendapat rakan-rakan ku tentang menyambung ijazah,mereka berkata mungkin diploma aku tak berjaya mungkin waktu ijazah aku berjaya,siapa tahu nasib seseorang itu kan.. terima kasih kawan atas nasihat itu,aku akan berpegang dengan kata-kata itu.Aku akan bertarung untuk ijazah pula.

Tinggal satu sem lagi aku dah nak habis diploma,aku tak tahu nak cari kerja kat  mana,mak cik aku  sarankan aku fikir dari sekarang, takkan dah habis diploma ni nak jadi cashier,aku serius tak memilih kerja tapi betul kata mak cik ku itu aku perlu fikir berbaloi kah aku ambil diploma beribu-ribu keluar jadi cashier??.Ada sapa-sapa nak offer aku kerja??tapi aku keje lepas habis diploma la cierita nyer.Hikhik aku belum berfikir lagi yang penting aku aku akan fokus pada pelajaran ku dan akan berfikir lagi masa depan ku seterusnya.

3 comments:

aleen aiden said...

wah dah nak grad.jeles! :)

bella hamzah said...

hahah aleen jangan jeles.. akan tiba waktu awk.. dupdap2dup dap da grad

nazirah said...

insyaAllah psti akan dpt kerja yg brsesuaian amin ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...