cursors

Senaman Orang Melayu

Semasa aku di darjah satu(wah hebat gile bole ingat),ok masa tu cikgu aku tengah ajar pendidikan jasmani,by then dia macam musykil la about 1 thing ni dia cakap "kenapa ye orang cina dan orang india ada senaman tapi orang melayu tak de senaman?Macam orang cina ada tai chi orang,orang india ada yoga,at that time cikgu aku tu berbangsa india lupa nak bagitau,


 Aku agak-agak mesti pada tanggapan dia orang melayu ni malas!!Aku pon masa tu dok pikir-pikir jawapan nak bagi kat cikgu aku,masa tu umur aku baru 12 tahun okayyy,cikgu ni pon satu tanya kat budak 12 tahun,tak baligh lagi muahahahha so takde la cerdik mana nak menjawab soalan cikgu aku tuh.

Then bila aku da besar then aku pon dah tau jawapan dia,jawapannya adalah most of orang melayu adalah islam,so kita tak perlu kan senaman kerana setiap hari kita melakukan senaman melalui SOLAT.yes solat,kalau kita perasan senaman macam yoga and taichi ke what ever la diorang akan melakukan gerakan yang sama,macam juga solat,kalau dalam solat kalau ada 4 rakaat so kita akan rukuk 4 kali,sujud 8 kali dan kalau nak tahu mengikut kajian saintis sujud mampu melancarkan peredaran darah.

Sangat terkilan kau tak dapat jawab soalan cikgu aku at that time,kalaula otak aku cerdik sikit time tu mesti aku boleh buka mata cikgu aku untuk peluk agama islam,agama yang sebenar-benarnya dan menuju yang lurus.#sad


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...