cursors

The meaning of Karma



Ok today i want to share to you about karma,actually aku tak la pro sangat pasal karma but to me,one of the meaning of karma is "if its not happen now, its will happen later".Aku bercakap pasal karma disini bukan la nak menunjuk pandai or nak mengajar orang,just a little bit of advice,sebab bende ni pernah terjadi pada aku satu masa dahulu.

Kalau korang la bayangkan korang kat tempat aku,ada orang batu api sebar cerita pasal aku pasal keburukan aku huhahuha,bagaikan volcano,cerita jaja cerita keburukan aku kat orang,der aku tau la manusia kalau tak ngumpat orang satu hari macam tak sah,ni kalau dia tak puas hati jarang sangat-sangat la dia directly akan cakap face to face dengan orang yang dia tak suka am i right?

Then sambung cerita balik,ok ini kisah lama aku la orang yang buat aku merana,semua orang benci kat aku tu boleh dikatakan dekat sangat dengan aku,bukanla rapat tapi dalam erti kata sebenar dia adalah housemate aku,ok maybe bagi setengah orang dia kalau dah tak tahan benci sangat dengan orang tu dia akan lari rumah or lari daripada orang tu.

Apa yang aku buat is aku maafkan dia,aku diam sahaja,aku jenis tak pandai nak benci orang tak tahu kenapa,mengumpat orang pon aku jarang sekali,aku bukan la BAIK sangat tapi bagi aku sema orang ada kekurangan so terima dia seadaanya

So berbalik kepada si A yang buat aku merana,sedih aku maafkan dia,eevn dia tak mintak maaf pon dengan aku,aku sabar je even ramai tak suka dengan aku sebabkan cerita si A ni,and nak tau tak apa yang terjadi??the karma episod is happen >>>>

"sesungguhnya Allah itu bersama dengan orang yang sabar"

Lepas je peristiwa tu aku makin dekatkan diri aku dengan allah,aku tak mintak tuhan balas balik apa yang aku dapat,tapi aku mintak tuhan tenangkan hati aku and lembutkan hati kawan-kawan ku.

Allah tu maha adil dia sentiasa bersama aku,tak lama lepas tu dalam sebulan aku rasa,orang yang buat aku merana "terkena balik" apa yang dia buat kat aku dulu,kes dia lebih kurang sama.....


the end..

# sentiasa maafkan sesiapa yang pernah sakitkan hati kita,manusia itu lemah dan banyak kekurangan
#apa pon terjadi Allah itu bersama dengan kita



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...