cursors

Tips berhadapan dengan org gila@unsound mind

Hahaha nak gelak jap... kenape aku tulis entry nih??hahah maybe sebab pengalaman aku kot.. sepanjang hidup aku la.. aku dah jumpa 4-5 orang gila.. ada yang lalu depan aku, yang duduk sebelah aku pon ada..

Yang paling adventure yang duduk sebelah aku .Masa tu aku belajar di asrama Teknik Ampangan Seremban.Then hujung bulan aku mesti balik k.l .Pastu masa aku nak balik k.l aku balik dengan tiga orang kawan aku then kitorang naik bas utk pergi ke KTM Seremban,

Then ktorg duduk belakang sekali.Dekat tempat duduk belakang kan boleh duduk 5 orang ,so ktorg 3 orang duduk kat belakang belah kanan.Orang gila tu duduk sebelah kiri hujung kiranya dia ni dekat gila, sebelah aku.Masa aku mula-mula duduk aku tak perasan langsung yang dia ni org gila.

Nak tau kenape aku cakap dia gila sebab dia boleh pulak buat kungfu dia dalam bas tu... pastu bila semua orang pandang dia marah! Dia maki-mak then semua org mulai bangun sorang demi sorang hampir separuh bas tu bangun,and dia makin marah.Pastu aku kan sebelah dia aku pon terasa nak bangun then kawan aku cakap jangan bangun kalau bangun lagi dia marah.

So aku dengan relax je duduk sebelah dia.. hahah tak ade perasaan then member aku lagi dua orang nak tau dia buat ape?em diorang dok nyanyi kuat2 dalam bas tu bila turun je bas aku tanya diorang kenapa diorang nyanyi kuat-kuat diorang kata nak hilangkan rase takut.. hahahaha weyh aku yang duduk betul-betul sebelah orang gila tu diorang pulak yang takut lebih.

So bila kawan aku ckp tak payah bangun sebab takut dia makin marah. So aku tak bangun.Sampai 1 part tu aku dengan member aku bangun mmg betul ckp membe aku dia marah gila2.

1.ok 1 step kalau korang jumpa orang gila la.. korg biar je ape dia nak buat
2.kedua jgn pandang dia obviously... sbb org gila ni pon ade perasaan jugak.. mostly orang gila yang aku jumpa diorang akan marah  kalau kite pandang dia
3.kalau kiter tak kacau dia,dia  tak akan kacau kite

Nak tau tak sampai sekarang bella jumpa orang gila dekat kawasan rumah bella pon ade.Tapi bella tak takut pon entah la bella ni pegang prinsip "Kalau kite tak kacau dia, dia takkan kacau kite" then maybe bella dah biasa kot  bella dari kecik dok k.l orang kata kalau nak duduk k.l ni mesti berani and kuat.So kalau siapa-siapa  la jumpa orang gila buat selamba je..buat macam dia tak wujud ok...




5 comments:

Anonymous said...

brani la bella..haha..

bella hamzah said...

ahahha zharif hidup mesti berani.... hahahaha

si baik hati said...

ok la tu..
kalu dia ikut bella balik acena.
mcm kita dlu...dia kejar ktorg balik..
kecut perut.padahal ktorg bt xtaw je pun.dia ikut sbb dia minx duit, ktorg bt xtaw je..

penat lari..laju jgk la dia lari.
kenangan tu

si baik hati said...
This comment has been removed by the author.
bella hamzah said...

haahah org tu maybe x gila maybe dia peminta sedekah kot.. heheehehe setakat ni x penah kene kejar la.. tp yang penting jgn pandang... but bodo je...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...